Staf di Pusat Pembelajaran Pahang

Staf di Pusat Pembelajaran Pahang

Monday, September 14, 2009

Iftar Bersama Anak Yatim
















Kuantan 8 September – Satu majlis berbuka puasa dan penyampaian sumbangan kepada anak-anak yatim di rumah anak-anak yatim Permata Camar telah berlangsung dalam keadaan serba sederhana tetapi penuh bermakna. Majlis anjuran bersama Pusat Pembelajaran Pahang dan Alumni OUM Chapter Pahang telah dihadiri seramai kira-kira 70 orang yang terdiri daripada penghuni asrama, kakitangan asrama, ahli Alumni OUM, dan staf di Pusat Pembelajaran Pahang. Turut hadir di majlis tersebut ialah wakil Badan Nadwah Pahang, iaitu Pertubuhan Bukan Kerajaan yang menjadi badan induk yang menguruskan rumah tersebut.

Sumbangan yang disampaikan adalah berbentuk duit raya, makanan ringan dan bahan-bahan keperluan harian untuk dimasak seperti minyak masak, susu, sardin, beras, milo makanan dalam tin dan sebagainya. Selain itu, cek sebanyak RM2000 turut disampaikan bagi tabung pembinaan sebuah bangunan asrama yang lebih selesa. Sumbangan-sumbangan tersebut telah disampaikan oleh Pengarah Pusat Pembelajaran Pahang, Ahmad Izanee Awang. Segala sumbangan yang disampaikan adalah hasil kutipan daripada pelajar, tutor dan staf di Pusat-pusat Pembelajaran Pahang, Mentakab dan IPTAA Lipis.

Dalam ucapan ringkasnya, Ahmad Izanee berharap walaupun sumbangan yang diberikan adalah sedikit, namun yang penting adalah keikhlasan daripada seluruh warga OUM yang menyumbang dan diharap mendapat keberkatan dari Allah SWT lebih-lebih lagi bersempena bulan Ramadhan AlMubarak ini. “Ia juga menunjukkan bahawa di luar sana, ramai orang yang prihatin dengan nasib anak-anak di sini”, ujar beliau. Terdapat seramai 30 orang anak-anak yatim yang tinggal di rumah tersebut. Turut hadir memeriahkan majlis tersebut ialah En Tan Seng Bee selaku Presiden Alumni OUM Chapter Pahang.

No comments: